Cum a ajuns Transurb subiectul verii


In Galatiul in care toate lucrurile merg struna de ani de zile, si aici ma refer la absolut tot, singurul lucru care a iscat de ceva timp subiect de controverse este asigurarea de catre Transurb a transportului public in comun. Ieri, 1 iulie,  a fost prima zi cind Transurb a trecut la programul de vara, in sensul in care foloseste mai putine mijloace de transport si la intervale mai mari pe perioada verii, cind elevii si studentii sunt in vacanta iar multi pleaca din localitate in concediu. Iar toti cei care nu au avut masina personala au trebuit sa foloseasca mijloacele de transport public deoarece asa cum se stie , incepind cu data de 9 mai, consilierii locali din cadrul Consiliului Local au decis scoaterea de pe trasee a maxi taxurilor. Nici aceasta decizie nu era o noutate, deoarece masura ar fi trebuit aplicata inca cu un an inainte,. conform intelegerii agreate de Primaria Galati cu unii finantatori care asigurau fondurile necesare pentru achizitionarea autobuzelor SH din Olanda, care potrivit directorului Genica Totolici, genicatotolicinu necesitau reparatii mai frecvente comparativ cu cele achizionate de la o alta firma. Acum sigur ca am auzit multi galateni care se plingeau ca autobuzele nu au aer conditionat, dar in Olanda temperatura nu este asa de ridicata ca in Galati, iar pentru a remedia acest inconvenient societatea a luat o serie de masuri. Suficiente sau nu, se va vedea cu timpul

Parerea mea umila

Dar consecventa , asa cum am fost ani intregi, trebuie sa spun din nou ca nici toate maxi taxiurile nu erau dotate cu aer conditionat, multi soferi nu dadeau bilet dar iti luau banii si de multe ori mergeai in picioare desi acest lucru nu prea era legal conform hotaririi de CL. Dar nu prea am auzit sa se ceara demisii in acest caz si nici nu stiu cite amenzi s or fi aplicat operatorilor privati care nu respectau hotarirea de CL.  Drept este ca erau si operatori privati ok.  Acum sa trecem la Transurb, in a carei activitate este loc de mai bine,  care isi desfasoara activitatea de la 1 iulie pe baza unei hotariri aprobate in cursul lunii aprilie de catre fostii consilieri locali , care au decis reducerea numarului mijloacelor  de transport fara sa tina cont de faptul ca incepind cu data de 9 mai nu vor mai functiona microbuzele. Sau poate nimeni nu a crezut in aprilie ca se va aproba in Consiliul Local disparitia maxi taxiurilor de pe strazile Galatiului, fapt care poate explica decizia fostilor alesi de a reduce pe perioada verii numarul mijloacelor de transport. Am vazut cuvinte de ” bine ” la adresa directorului general al Transurb legat de faptul ca mijloacele de transport nu vin unul dupa altul, la un minut daca s ar putea, ca nu exista aer conditionat , dar toata lumea uita ca achizitiile nu au fost facute direct de Transurb si ca numarul de autobuze a fost aprobat de fostul CL si ca au fost facute solicitari pentru a cumpara autobuze noi, fara sorti de izbinda, probabil unul din motive fiind pretul si este un motiv obiectiv  . Deci cred ca aici lucrurile sunt cam impartite si nu este corect ca doar unii sa respecte regulile iar altii nu . Nu stiu cum se va termina acest meci cu o miza mare , dar pot sa va spun ce a zis directorul general al Transurb, Genica Totolici, in cadrul conferintei de presa sustinute pe 30 mai. ”  Transurb , în această perioadă, de pe 9 mai, a avut pe trasee 106 de autobuze şi 35 de tramvaie. Începînd cu 1 iulie  programul de vara prevede circulatia a  24 de autobuze şi 10 tramvaie în minus. Acest program de vară a fost realizat în luna aprilie, data cind transportul era asigurat si de transportatorii privati si fluxul de calatori nu era foarte cunoscut . Din acest motiv incepind cu data de 1 iulie, angajatii nostri vor fi prezenti pe traseee pentru a vedea daca sunt sufieciente mijloace de transport, urmind sa se faca o analiza care sa fie prezentata Primariei si Consiliului Local care va trebui sa decida ce trebuie facut, adica daca trebuie sau nu suplimentat numarul de mijloace de transport si aprobata o noua organigrama  deoarece nu Transurb aproba organigrama “. a declarat directorul Transurb. Pina cind autobuzele vor fi dotate cu aer conditionat, daca se va face si cind inca nu s a decis cu precizie, angajatii Transurb s au decis sa le faca calatoria mai putin fierbinte calatorilor, si anume au modificat geamurile fixe , decupindu le., pentru a fi deschise in timpul calatoriei. 

Centru de informare pentru călători

Solicitări venite din partea călătorilor privind informaţiile legate de trasee şi modificarea acestora a determinat societatea să înfiinţeze şi un centru de informare, care va funcţiona zilnic în intervalul 05-22 în spaţiul situat în vecinătatea Palatului de Justiţie incepind cu data de 15 iulie. Directorul Transurb sustine ca după două luni de la eliminarea transportatorilor privaţi de pe trasee, încasările  au crescut de patru ori, dar şi cheltuielile aferente cu salariile personalului, combustibilul iar cele de la întreţinere s-au dublat. Situaţia financiară la societatea publică de transport local este una destul de complicata deoarece au fost stabilite preţuri mici pentru fiecare kilometru parcurs de mijloacele de transport în comun ale Transurb, ceea ce a făcut ca societatea de transport public local să înregistreze o pierdere la finele anului trecut de 8 milioane de lei.. Dacă avizarea de către Consiliul Local a unui preţ de 5,28 de lei pe kilometru va ramine valabil  în locul celui anterior, de doar 4 lei pe kilometru, nu este exclus sa existe profit dar totul depinde de auditul efectuat recent la societatea de transport local, ale cărui rezultate au fost transmise la Primăria Galaţi. Şi procedura de cumparare a 14 troleibuze şi 50 de autobuze noi se desfăşoară greoi, municipalitatea lucrând încă la caietul de sarcini pentru acest proiect, ce va fi pus în practică printr-un împrumut de la BERD.

 

Pensionara suparata

Nu stiu cum se va putea rezolva aceasta problema, atita timp cit si afara este canicula iar galatenii nu au alta solutie decit sa mai bea o gura de apa, sa se stropeasca in vreo fintina sau sa stea la umbra unui copac, dar aici nu am auzit nemultumiri ca nu s a luat vreo masura . Indiferent care ar fi aceasta sau cit de fantezista ar fi. Ceea ce nu am inteles la modul cel mai sincer a fost replica unei doamne pensionare, care merge gratuit cu autobuzele Transurb pentru ca are abonament, dar care mi a zis ca era nemultumita ca statea de 5 minute in statie sa astepte autobuzul. Femeia imi povestea ca daca mai mergeau maxi taxiurile ajungea mai repede dar a uitat sa imi spuna ca pentru asta ar fi platit din pensia ei care nu era mare dar probabil avea dreptul sa plateasca 1, 5 lei daca asa dorea . Una peste alta,scandalul din sinul UNPR Galati si transportul galatenilor se pare ca sunt subiectele verii care abia a inceput.Daca acestea sunt cele mai importante vom vedea . M. C. – acest text este un pamflet si trebuie tratat ca atare

 

2 thoughts on “Cum a ajuns Transurb subiectul verii

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s