Lectia de supravietuire . Pe malul Dunarii


Zilele trecute ma duceam la  o institutie publica din zona Portului cind atentia mi a fost atrasa de o caruta trasa de un cal, la malul Dunarii,  care statea linistit in timp ce citeva persoane, majoritatea in virsta, incarcau caruta cu bucati de fier vechi.caruta1 Desi mi a fost teama sa ma apropii de ei, desi pareau oameni pasnici, mi am luat inima in dinti si m am dus sa vorbesc cu ei. Doar era in inima zilei si nu prea era picior de lume in jur. Ca sa nu par prea indrazneata sau sa nu ii supar prea tare, am preferat sa vorbesc cu domnul in virsta pe care l;-am intrebat ce fac cu fierul vechi strins si de unde il string. Habar nu am daca este adevarat ce mi a spus, dar explicatia lui a fost cam asa ” Doamna, noi mergem cu barca si stringem fierul vechi de pe Dunare sau de pe malul Dunarii,. Suntem patru oameni si zilnic cistigam in jur de un milion de lei vechi cu care cumparam mincare si ne intretinem familiile. Ne revine la fiecare cam 250000 de lei vechi, nu este mult dar ce sa facem? Unde sa muncim la visrsta noastra? Si decit sa furam sau sa dam in cap preferam sa facem asa ” mi-a spus batrinul pe care il puteti vedea in pozacarutas4 Pe malul Dunarii erau si citeva PET uri goale si l am intrebat pe batrin de ce nu le stringe si pe acelea. Raspunsul l am primit de la un tinar din echipa celor 4, care mi a raspuns ca Pet urile sunt strinse de altii, fiecare avind ” afacerea ” lui, ca sa zic asa. Toata povestea asta mi a adus un sentiment de tristete, vazind ce trebuie sa faca niste oameni pentru a cistiga un ban, dar pe de o parte am privit si partea buna, daca se poate spune asa , a lucrurilor. Si anume ca Dunarea este curatata gratuit si niste oameni nu fura si nu dau in cap pentru a cistiga un ban. Oricum ar fi este o lectie de viata care iti da de gindit si din care poti invata multe.caruta3

Leave a Reply

