Seful de la Apaterm face bani cu ajutorul Primariei Galati


Copreședintele PNL Galați, Nicușor Ciumacenco, a prezentat recent, în cadrul unei conferințe de presă, lista cu unitățile de învățămînt unde în opinia sa modul de atribuire alucrărilor ce reabilitare a unităților ar putea ridica niscai semne de întrebare. . În timp ce Primăria Galați se apără și susține că lucrările de reabilitare și modernizare la unitățile de învățămînt au fost atribuite  conform legii, Nicușor Ciumacenco trage niște semne de alarmă  , legale sau nu habar nu am deoarece nu sunt Curtea de Conturi sau DNA , în care afirmă că unele firme s ar fi înființat cu cîteva zle înainte de a participa în cursa pentru  lucrări, că unele ar avea cam puțini salariați sau că unele nu ar avea ca obiect de activitate cel pentru care s ar face lucrările. Sincer habar nu am care o fi adevărul pentru că lista de firme citită de CIumacenco în cadrul conferinței de presă este lungă căt un pomelnic, dar eu am să mă opresc asupra uneia. Și anume RED SRL,  care Ciumacenco susține că l-ar avea drept acționar pe Cristian Istrate,( care este administratorul special al Apaterm) firmă specializată în consultanţă pentru management şi cu un singur salariat în 2013, și care obţine de la Primăria Galaţi două contracte în valoare totală de 335.130 lei fără TVA pentru reparaţii şi igienizări Şcoala Ştefan cel Mare şi Construire Şarpantă şi învelitoare la Colegiul D. Moţoc. Acum sincer nu mă mai miră nimic dar am fost curioasă să aflu dacă Ciumacenco chiar a nimerit o . Și răspunsul este cam da. Cristian Istrate mi a confirmat ceea ce a spus Ciumacenco, afirmînd că ar fi fost depuse trei cereri de ofertă din care a fost aleasă cea mai bună ( evident cea depusă de el ) și că nu i se pare nimic anormal atîta timp cît firma sa cică ar avea experiență în acest domeniu, executînd în trecut lucrări n acest domebiu. De pe lista lui Ciumacenco mi a mai atras atenția firma Getica  SRL, cu obiect principal de activitate „Repararea dispozitivelor de uz gospodăresc şi a echipamentelor pentru casă şi grădină” şi doar 4 angajaţi în 2013, care potrivit lui Ciumacenco  a primit pe 3 octombrie un contract de 365.570 lei (fără TVA) pentru „Construire şarpantă şi învelitoare la Liceul A. Saligny”. Acum deoarece nu sunt foarte sigură cine face jocurile la Getica SRL, deci nu mă risc, eu cred că are sau a avut un acționariat interesant. În rest eu cred că lucrările făcute la unitățile de învățămînt de firme nou înființate, cu puțini salariați , sint o garanție a faptului că lucrările vor fi de calitate maximă. Și că tot ce a spus Ciumacenco sunt elemente irelevante, nu i așa, care sunt simple răutăcisme. Magda CONDOS – acest text este un pamflet și trebuie tratat ca atare

Leave a Reply

