UNPR Galați. Este tinerețea un atu?


20lacatusu

”Tinerii sunt singurii care mai pot  schimba sistemul actual de a face politică ”

Este principala concluzie pe care eu personal am desprins-o stînd de vorbă, la un ceai cald, timp de aproape două ore cu Sorin Lăcătușu, un tînăr în vîrstă de 32 de ani, care are o soție și doi copii frumoși și care crede că actuala clasa politică are nevoie de un suflu nou , fiind necesară o reformă care să aibă și sprijinul societății civile. Sorin Lăcătușu, care este președintele organizației județene de tineret a UNPR, consideră că la reformarea clasei politice trebuie să participe nu numai tinerii politicieni dar și politicienii care au experiență și care doresc să schimbe ceva în mentalitatea romînilor care sunt dezinteresați de politică și care consideră că toți politicienii sunt la fel. După două ore de discuțiii , în care Sorin Lăcătușu mi-a spus că este adeptul sistemul practicat în Elveția, pe care și eu personal îl apreciez deoarece acolo politicienii sunt aproape de oameni și se organizează dezbateri și referendumuri pe diferite teme înainte de a se lua o decizie de către cei care conduc comunitățile, nu pot decît să sper că poate odată nu va mai fi valabilă expresia care spune că ” Romînia este o țară frumoasă , păcat că este locuită ”. Planurile tînărului politician sunt realiste și de bun simț dar să nu uităm că noi trăim în Romînia și că fără implicarea societățiii civile adevărate și fără ca romînii să își cunoască cu adevărat obligațiile dar și drepturile, inclusiv  faptul că un deputat nu  poate canaliza sau asfalta strada, așa cum majoritatea celor care vor votul gălățenilor promit în alegeri, este greu să se schimbe ceva.

_ Cînd ați întrat în politică și de ce?

  • Am intrat în politică în anul 2009 cînd a pierdut Mircea Geoană alegerile. Am intrat ca să încerc să schimb anumite mentalități și să le pun în concordanță cu ideile mele. Vreau să încerc să schimb mentalitățile oamenilor și ale mediului politic în asamblu în primul rînd în fiecare post ar trebui puși oameni competenți în posturile admnistrației locale și centrale . Un alt lucru important este că oamenii ar trebi să înțeleagă care este rolul politicienilor pe care îi votează . Ideea este că trebuie renăscut sentimentul de solidaritate între oameni, dar și între societatea civilă și clasa politică.

_ De ce credeți că oamenii nu au încredere în oamenii politici, că îi consideră pe toți la fel și că nu existe decît foarte puține repere în clasa politică ?

_ Cred că la liceu ar trebui poate introduse niște cursuri de educație politică în care tinerii să învețe niște lucruri de bază și pe care să le înțeleagă, să poată învăța ce înseamnă doctrina de stînga și ce înseamnă doctrina de dreapta. , să știe care sunt posibilitățile reale ale politicianului de a –l ajuta și de a –și ține promisiunile. Și să mai știe că are și drepturi, în sensul că au pîrghiile legale de a-i schimba legal dacă nu își țin promisiunile. Mie mi-ar place să locuiesc într-un oraș educat și aici mă refer la locuitorii săi în primul rînd.

_ Care este modelul dvs politic? –

_ Nu am un model anume dar aș dori ca politicianul să fie sincer, capabil să-și îndeplinească obiectivele individuale pe care și le-a propus pentru binele cetățenilor și nu cele de partid în primul rînd. Să poată să își asume greșelile pe care le-a făcut și să fie în permanentă legătiură cu electoratul , și aici mă refer în primul rînd la electoratul din colegiul pe care l-a ales. E foarte important să explici oamenilor de ce unele lucruri le poți face și altele nu.Eu aș propune o platformă online în care să fie consultat electoratul în legătură cu ce se întîmplă în Parlament, și aici mă refer la electoratul colegiului pe care îl reprezint dacă aș candida și aș fi ales .

– Cine v-a determinat să veniți în UNPR Galați? Și cum este să fii președintele la organizația județeană a UNPR Galați ?

_ Nu m-a adus nimeni eu am venit și voi pleca atunci cînd nu voi avea libertatea de a mă mișca și de a mă exprima. Dl Eugen Chebac, care este președintele UNPR Galați, mi-a promis că voi avea ceea ce am dorit și așa a fost. Eu nu depind de nimeni, am afaceri în mediul privat soția mea e avocată deci nu depind de partid să îmi dea o funcție de exemplu. În ceea ce privește organizația de tineret a partidului, la municipiu sunt 100 de tineri iar la județ circa 300. Atunci cînd am decis să accept să fiu președintele organizației de tineret mi am propus să îi fac pe ei să înțeleagă că ei sunt viitorul țării și ei pot schimba ceva , dar bineînțeles că nu singuri. Recunosc cinstit că alegerile din 16 noiembrie au fost un semnal dat tuturor partidelor de către tineri iar acest semnal înseamnă că partidele trebuie să se reformeze din temelii, și nu doar de fațadă. Atunci s-a văzut mobilizare, forță, curaj din partea tinerilor care au arătat că vor altceva de la clasa politică, chiar dacă poate nu întotdeauna ce dorești este și bine.

De ce ați ales să vă înscrieți în UNPR?

_ Deoarece UNPR este un partid noiu comparativ cu celelalte, nou pe eșicherul politic, care are lideri prea puțini și prea puțini cunoscuți , și aici mă refer și pe plan local și județean, fiind un partid care promovează intersul național și stabilitatea statului de drept. Pot veni la UNPR cei care doresc să creeze și să construiască ceva și vă spun că nu vor fi doar lipitori de afișe. Eu cu mare drag am primit postul de președinte al organizației județene de tineret a UNPR de la Eugen Chebac care este un om deschis dar care consider că ar trebui să iasă mai des să își spună punctul de vedere , dar probabil acest lucru se datorează și faptului că dînsul a fost militar și în acest partid există o disciplină.

_ Cum vă caracterizați ca persoană ?

_Sunt o fire mai puțin comunicativă, mai mai practică, reușesc mai greu să-mi fac prieteni dar reușesc să încep și să gîndesc proiecte diferite. Cred că dacă am reuși să schimbăm puțin mentalitatea oamenilor, pentru mine ar fi o mare realizare, dacă aș reuși acest lucru mai ales pe plan local.

_Care este problema Galațiului?

-Electoratul. Care nu reacționează și nu sanționează , nu ia atitudine atunci cînd în CJ sau chiar și în Cl se iau decizii care nu sunt în favoarea oamenilor.

_ Ce ar trebui ca Galațiul să se schimbe?

_ Ar trebui puși oameni competenți și ar trebui dusă o politică agresivă de atragere a investițiilor . Dacă administrația locală și județeană ar face tot posibilul să atragă fonduri europene, să atragă investitori, atît romîni cît și străini, s-ar crea locuri de muncă și s-ar mai schimba ceva. Este necesar un proiect măcar pe termen mediu de dezvoltare a orașului și județului care suferă la acest capitol.Magda CONDOS

Nota mea- nu il cunosc bine pe Sorin Lăcătușu , nu l-am văzut decît de 3 ori în viața mea , nu știu multe despre el,  dar multe lucruri care mi le a spus sunt de bun simț. El a dorit să îmi acorde un interviu pentru a arăta și o altă față a politicii, spun acest lucru pentru cărcotașii care poate vor crede altceva. Cione m-a sunat și a avut ceva de spus nu cred că a fost refuzat, indiferent de partidul din care făcea parte. Aș vrea să adaug încă ceva. Și anume aceea că tinerețea este o virtute, dar în opinia mea nu este de ajuns întotdeauna să schimbi ceva. Pentru că eu cunosc oameni în floarea vîărstei în fața cărora îmi scot pălăria , chiar dacă au cred aproape de două ori vîrsta lui Sorin Lăcutușu. Magda CONDOS

 

Leave a Reply

