Ilie Zanfir , un om căruia îi pasă de carte


Pe Ilie  Zanfir, directorul Bibliotecii Județene ” V. A. Urechea ” ,  l-am cunoscut de mulți ani, de pe vremea cînd era consilier personal al primarului Dumitru Nicolae și împărțea un birou cu alt consilier al fostului primar, Ionel Harțegan. Timpul a făcut ca Ilie Zanfir, despre care unii nu au numai lucruri ok de spus,  să părăsească Primăria și să fie numit director la biblioteca județeană, aflată în subordinea CJ;  unde pot spune, cu mîna pe inimă , și fără niciun interes , că a încercat să aducă gălățenii mai aproape de carte. Și aici nu am să pomenesc neaparat de cenaclurile literare  care au loc săptămînal ci mai ales de tîrgul internațional de carte pe care îl organizează în fiecare an în centrul orașului . Nu mai pun la socoteală informatizarea bibliotecii dar trebuie să mărturisesc că cea mai frumoasă acțiune în opinia mea este manifestarea care o organizează în fiecare vară în Parcul Mihai Eminescu, și este vorba de biblioteca estivală de vară, unde copiii pot citi o carte în aer liber sau pot împrumuta o carte, fiind organizate cu această ocazie și alte activități. Nu știu personal ceea ce înseamnă cu exactitate un om de cultură, deși pot spune că am citit multe cărți la viața mea, dar eu i-am dat votul azi și i-l voi da și mîine pe  Ilie Zanfir la concursul organizat de o anumită publicație locală. În rest dacă tot mai mulți ar încuraja prin diferite acțiuni elevii și tinerii mai ales să citească o carte și să renunțe măcar o oră la calcultor cred că noi ca popor am avea de căștigat.  Si mai cred ca poti scrie o carte dar sa nu fii neaparat om de cultura așa cu pot crede că poți să nu scrii nicio carte dar prin prijinirea culturii să poți fi considerat om de cultură Magda CONDOS- acest text este un pamflet si trebuie tratat ca atare

5 thoughts on “Ilie Zanfir , un om căruia îi pasă de carte

  1. Magdo, ai o scapare mare cu aceasta postare. Ai uitat sa scrii la final si cand nu trebuie o faci, ca acest articol reprezinta un pamflet. Si trebuie tratat ca atare! Om de cultura? HAHAHA !!!! Si nu e vorba in niciun caz de Ax Librix. Daca tot ai vrut sa faci misto de el, puteai sa-l de numesti, eu stiu, Ax limbutus. Pe cuvant, ca acolo, e cel mai bun!

    • cultura nu inseamna doar sa scrii o carte sau sa citesti nu stiu cite carti mie mi a placut actiunea biblioteca estivala organizata pt copii care a avut succes si i am vazut pe nepotii mei fericiti stind pe o banca citind o carte . restul sunt povesti pt ca oameni de cultura sau cei care scriu carti bune cu adevarat sunt putini . o seara buna si mare atentie nu e vorba de scriitori

Leave a Reply

