O măsură cu două tăișuri, Cu și despre Sidex


Faptul că de zece ani administrația Combinatului recurge la autodisponibilizări pentru a reduce numărul de personal pe care l au sidexconsiderat prea mare nu mai miră pe nimeni deoarece a fost o modalitate aleasă pentru a nu da naștere la tensiuni sociale. Nu mă mai pronunț asupra acestei decizii luate de administrație atîta timp cît mii de angajați ai fostului colos siderurgic s au înghesuit de bună voie să devină șomeri în schimbul unor sume de bani primite de la conducere . Dar am să spun că deși cei care au plecat cu o sumă de bani în buzunar  s au putut considera mulțumiți, chit că unii au dorit să se reîntoarcă după ce au cheltuit banii pe plasme, frigidere sau pe tot felul de chestii , în cazul ultimei ședințe care a avut loc între reprezentanții sindicatelor și cei ai conducerii ,ocazie cu care s a prezentat modalitatea de autodisponibilizare numită mai nou prepensionare și care îi vizează pe cei care mai au 12 luni pînă la pensionare, s a pus pe tapet o problemă. Și cred că eu una importantă pe care am susținut o la fiecare schemă de autodisponibilizare care a avut loc. Și anume că în timp ce angajații care au plecat au primit sume importante, cei care au rămas , mulți din ei, au fost nevoiți să facă de multe ori și munca celor plecați fără să primească salarii mai mari. Pentru că dacă au fost bani pentru a i face pe angajați să plece nu au fost însă anii trecuți  bani pentru a majora salariile celor care au rămas să lucreze și să facă de multe ori ceea ce au făcut cei plecați. Radu Nelu, liderul sindicatului Metalurgistul, a ridicat acest subiect în cadrul acestei ședințe, care me mi se pare un lucru normal , și anume să întrebi cum este posibil să ai bani pentru a i da celor care pleacă dar măcar să nu îi promovezi pe cei rămași și care vor trebui să lucrez mai mult. Radu Nelu a spus că el nu se poate bucura că se ia această măsură și este normal din punctul meu de vedere deși din punctul de vedere al companiei este o măsură considerată corectă, deoarece astfel se reduc sumele plătite statului pentru angajații cu experiență în cîmpul muncii și pentru care se plăteau impozite mari la stat aferente salariilor . Și dacă tot nu sunt comenzi interne suficiente, este și o măsură de a crește productivitatea muncii dar nu intr un mod fericit  Acestea din urmă sunt umilele mele concluzii , ale unui ziarist care nu contează ,vorba unui reprezentant al Combinatului, care a ajuns la concluzia că siderurgistii își merită soarta și care crede că vor pleca din unitate mulți care nu ar trebui să plece . Dar asta este altă mîncare de pește. Magda CONDOS/ acest text este un pamflet și trebuie tratat ca atare

12 thoughts on “O măsură cu două tăișuri, Cu și despre Sidex

  1. Cateva mentiuni:
    1.Din august 2014 pana in decembrie 2015 nu-s 12 luni, oricum ai calcula😉
    2.Promovari se vor face anul asta
    3.Comenzi sunt
    4.Te certasi cu prietenul Cobra de nu mai posteaza lista rusinii ? Probabil a plecat la cules capsuni in Spania dupa ce s-a convins ca Tiber e la fel ca si ceilalti.
    5.Schimbasi partidul ? Acum ii ridici in slavi pe astia de la Metalurgistul ?🙂

    O zi cat se poate de frumoasa.

    • Nu stiu care este treaba cu sindicatele si cu partidele. Daca e asa cum spuneti este pacat. Lista aia nu va mai fi afisata pt ca asa am decis eu. In rest aveti dreptate comenzi sunt dar nu stiu daca reptrezinta o afacere profitabila

      • Mă bucur că ești informată.
        Te-a preocupat să afli doar rezultatul lui Bezman junior sau toate rezultatele odraslelor liderilor de sindicat?🙂 Mă rog, aceia care au dat examenul. Unele progenituri n-au avut destul curaj să se prezinte la examen😉

      • Nu am avut preocupari in acest sens. Pur si simplu am aflat. Cum aflat aflat si alte lucruri legate de Sidex in ultima vreme. Nu am timp si nu ma pasioneaza pt ca nu am de ce ce fac ceilalti copii. Dar de baiat stiam de acum ceva timp ca invata bine dar nu prea era sprijinit de cel care i a dat viata si ma opresc aici ce ceea ce stiu . Si daca nu ma insel va pleca in Anglia cu o bursa.

  2. Nu-ți trebuie decăt 10 secunde să dai un search după un nume, deci nu-i vorba de timp. Măcar te-am făcut curioasă🙂
    In Sidex, clepsidra e deja intoarsă😉

  3. Jurnalism, jurnalist si blog de cacat! Bine ca stiti de toate si spuneti ce aflam deja. Asta inseamna jurnalism…sa lingi unde trebuie si sa spui prostimii ce trebuie cand nu mai are nicio importanta!

    • Nu stiu cum sta treaba cu linsul probabil stiti dvs mai bine . Cit despre ceea ce stiu sau nu , nu scrie nicaieri ca ar trebui sa si spun si xsa scriu . Nu scrie nicaioeri ca tb sa scriu despre baiatul unui lider care nu stiu daca a terminat liceul asa cum nu cred ca ar trebui sa scriu ceea ce mi s a relatat despre relatia dintre dintre cei doim, cindva chiar de acest copil . Asa cum nu cred ca este obligatoriu sa scriu tot ceea stiu despre Sidex. Informati va din nlte ziare ca sunt pline de informatii zilnic pe care doriti sa le aflati . O zi buna

Leave a Reply

