Cum se cheltuie banii gălățenilor cu mare talent


Primăria Galați organizează în perioada 27- 29 iunie o serie de manifestări  denumite ^ Dunărea noatră ^ pentru care se vor cheltui din banii gălățenilor 180000 de euro. Maestrul de ceremonii, adică cel care a elaborat caietul de sarcini si a pus la punct detaliile legate de această manifestare a fost Silviu Bacalum, director in cadrul Primăriei Galați,. Sincer mi se pare o ideea foarte bună intenția ca manifestările organizate de Ziua Galațiului să aibă loc vara , respectiv în perioada 27- 29 iunie,  și nu în luna noiembrie  așa cum se întîmpla pînă acum. Deci pentru acest lucru o bilă albă prmarului Marius Stan, așa cum niște bile albe le dau  pentru organizarea unor manfestări care fac parte din program, cu ar fi expoziția de machete organizată la Universitatea Dunărea de Jos Galați, turneul de tenis organizat la club Viva sau competiția de canoe sau focurile de artificii . Pentru toate aceste acțiuni nu pot decît să felicit Primăria Galați, Ceea ce nu port însă să apreciez este modul în care s au desfășurat în prima zi, și anume pe data de 27 iunie, manifestările de pe Faleza Supeioară a Dunării, și aici este vorba de modul de organizare. La ora zece standurile nu erau amplasate, așa cum anunța Primăria și cu regret trebuie să spun că fiecare stand care ar fi trebuit să găzduiască produsele specifice fiecărei țări prin care trece Dunărea a fost doar o promisiune spusă  de Primărie în comunicatul de presă. Doar la  cîteva standuri, cum ar fi cel al Germaniei de exemplu, puteai găsi produse tradiționale și specifice, cum ar fi sortimente de bere germană, produse specifice putînd fi găsite și la standul dedicat Ungariei sau Austriei. O notă zece merită și expoziția de carte a bibliotecii V: A . Urechea . În rest mi a lăsat un gust amar să văd că Dunărea nu a fost mediatizată decît prin intermediul unui banner care nu știu dacă are lungmea anunțată de Primăria Galați și unde puteai afla informații intersante despre orașele sau țările prin care trece Dunărea. Eu le am citit și am aflat multe lucruri interesante.  Banner care era nsă  scris doar în limba romînă și care nu putea fi înțeles de un străin care ar fi avut curiozitatea să citească ce scria acolo.  În rest la standurile unde ar fi trebuit promovate produse specifice țărlor respective, așa cu anunța Primăria în comunicatul de presă,  se vindeau produse romănești la niște prețuri care îți dădeau amețeală. De exemplu o nuga costa 4 lei în timp ce o acadea putea fi cumpărată cu 3 sau 6 lei. Am să trec și peste faptul că la fiecare stand cînta altă muzică și era o gălăgie de nu puteai să te înțelegi cu persoana cu care erai. lîngă tine  Am să ajung la partea cea mai importantă, și anume la scena principală, montată la Elice, lîngă vesta groapă , și am să spun că la ora 19, 30 , cînd ar fi trebuit să înceapă concertele, fotodunareanoastrasonorizarea era așa de minunată încît îți spărgea urechile, asta în ciuda prestației ok a prezentatorului. Așa că după maxim zece minute am fost nevoită să plec deoarece pe nepoții mei îi dureau urechile de atîta zgomot, chiar dacă nepotul meu  ar fi vrut să o vadă pe Anda Adam. Am să mai spun că scena destinată invitaților era goală la ora 19, 30, nefiind prezent niciun picior de VIP . Una peste alta intenția de a promova tradițiile și produsele specifice țărilor prin care trece Dunărea este lăudabilă însă modul în care s a realizat lasă de dorit. Micii romînești, friptura de berbecuț, vata pe băț, nugaua , acadelele din cître știu eu nu sunt produse specifice străine și singurul lucru care a avut legătură cu Dunrea a fost acel banner . Sincer eu nu pot înțelege pe ce se vor cheltuit 180000 de euro și tare aș vrea să știu care a fost onorariul primit de fiecare formație și care din ele va cînta live și cîte vor face playback. În rest mi aș fi dorit ca lucrurile să fi decurs așa cum s a întîmplat la festivalul rock găzduit de stadionul Portul Roșu, unde s a demonstrat că se poate și altfel. Cu regret trebuie să o spun că manifestarea de pe Faleza Dunării nu are nicio treabă cu Uniunea Europeană și nu credc că în țările europene acesta este modul de organizare . Magda CONDOS./ acest text este un pamflet și trebuie tratat ca atare

Leave a Reply

