Caschete pe Faleza Superioară a Dunării


Ceea ce am să vă relatez  vă rog să o consideraţi e o poveste cu iz de realitate , care are şi părţile ei bune . Sîmbătă pentru mine a fost o zi pe care nu am să o uit prea uşor, şi spun asta deoarece pe la prînz am avut în sfărşit şansa nesperată să văd doi poliţişti locali care patrulau pe Faleza Superioară a Dunării. Este drept că la acea oră nu prea era ţipenie de om dar eu zic că este un lucru reconfortant să mai vezi poliţişti locali care patrulează pe stradă. La fel de drept este că acelaşi lucru nu pot să spun că îl văd în cartierul Ţiglina 1 unde locuiesc eu dar unde pot să spun că văd aproape în fiecare după amiază trecînd o maşină a Poliţiei , şi nu mă refer a Poliţiei Locale. O fi bine o fi rău, habar nu am dar nu pot să nu remarc că unii oameni ai legii mai fac un raid  prin cartier . Dacă aceste vizite au sau nu rezultate habar nu am dacă ţin cont de faptul că poate oamenii legii  poate ar trebui să se oprească şi pe la Complexul Francezi mai des , o ruină care se prăbuşeşte pe zi ce trece, şi unde nişte domni de bine, dacă îi pot numi aşa, se strîng  după amiaza la o sticlă de bere şi după ce spiritele se încing hărmălaia începe iar unii din ei adresează nişte cuvinte nu prea drăguţe la adresa celor în uniformă. .Bineînţeles în lipsa lor. Acum vreau să vă povestesc altceva care aş putea pune pariu că nu le va place unora şi sper că iar nu voi avea probleme ulterior cu accesul la blog. Zilele trecute am stat de vorbă cu un poliţist   de la o secţie  poliţie, al cărui nume nu îl pot da din motive lesne de înţeles. Habar nu am dacă este sau nu adevărat ce mi a zis , dar acest poliţist care nu are grade mi- a spus că este bucuros că nu mai trebuie să patruleze cu un poliţist local, aşa cum se decise acum ceva timp . Anunţ făcut de directorul Poliţiei Locale Galaţi, Mihai Manoliu, care spunea ca se vor face patrule mixte alcătuite din cîte un poliţist local şi un poliţist de la IPJ, la nivelul fiecăreia din cele 5 secţii de poliţie,  iniţiativă care ar fi avut rolul de a asigura ordinea publică pe străzi şi a preveni infracţionalitatea. Toate bune şi frumoase şi nu îmi permit să contest anunţul făcut de Mihai Manoliu, numai că poliţistul respectiv mi a spus că atunci cînd era vorba de efectuarea unei misiuni , adică a unei intervenţii,  poliţistul local stătea deoparte însă pe procesul verbal dorea să se consemneze că a participat şi el la acţiune . Cel cu care am vorbit mi a spus că poliţiştii locali cu care făceau echipă au primit o altă sarcină, şi anume de a asigura ordinea la examenele de Bacalaureat şi că speră că să nu se mai întoarcă. Aş vrea să consideraţi tot ce v -am spus un pamflet dar în acelaşi timp să vă gîndiţi dacă aş putea avea măcar o brumă de dreptate în ceea ce am scris şi dacă  există un dram de adevăr în ceea ce mi – as relatat un poliţist simplu care încearcă să îşi facă corect treaba, pentru că mai sunt şi asemenea cazuri. În rest salut totuşi apariţia sîmbătă a doi poliţişti locali care patrulau în amiaza mare pe Faleza Superioară a Dunării.. Tot este ceva. Magda CONDOS

Leave a Reply

