Niste intrebari fara raspuns. Cu si despre Sidex


Pentru ca am citit recent un interviu dat de catre domnul director general al Combinatului , Rino Bruno, as dori sa fac citeva precizari . Si asta dupa ce am citit ultima fraza din acel interviu, in care sustinea ca doreste sa raspunda unor articole aparute in presa in care se spunea ca lucrarile la funalul 5 nu ar fi fost facute asa cum ar fi trebuit. Pentru ca ma simt vizata de acest punct de vedere exprimat de domnul  director general, deoarece eu am fost singura care a atras atentia inca de acum 2 ani asupra fapului ca modernizarea furnalului 5 nu ar fi fost facuta complet , asa cum m-au informat sursele mele, si anume ca aparatul de incarcare  ar fi fost subdimensionat , vreau sa spun citeva lucruri. Si anume ca la circa 2 ani de la punerea in functiune a acestui furnal in a carui modernizarea oficialii companiei sustin ca ar fi investit 80 de milioane de euro,  o modernizare care a durat cam mult si o investitie a carei inaugurare a fost aminata de citeva ori, iata ca se pune problema opririi lui din functiune  la sfirsitul acestei luni. Lucru pe care l-am anuntat in premiera cnd am spus ca motivul il reprezinta tocmai necesitatea efectuarii modernizarii la aparatul de incarcare al furnalului si nu numai, exact lucru pe care eu am spus ca trebuia facut de la inceput, cind am fost atacata si criticata in toate felurile .. Am citit in acel interviu ca aceasta ar fi fost etapa a doua de modernizare a furnalului dar vreau sa ii amintesc cu respect domnului director general ca la vremea punerii in functiune a furnalului 5, lucru petrecut intr-o simbata si in absenta presei, desi era vorba de cea mai are investitie, in comunicatul de presa remis de oficialii unitatii la acea vremea si nici in alte interviuri date  nu se vorbea nimic despre faptul ca ar fi fost vorba de o prima etapa de modernizare si ca ar mai urma alta. Daca as spune ca in comunicatul de presa remis zilele trecute de oficialii companiei se precizeaza sec ca furnalul 5 si otelaria se opresc din functiune, fara sa se spuna ca se vor face niste investitii exact la aparatul de incarcare care vor dura pina in jurul datei de 20 mai, dupa care vom vedea cum vor merge lucrurile . Voi trece cu vederea valoarea investitiei care ar urma sa se faca la furnalul 5, dar pot spune ca este peste 5 milioane de euro potrivit gurilor rele care nu pot fi crezute. Si atunci cu tot respectul pentru conducerea Combinatului as dori sa pun niste intrebari. Si anume de ce in momentul repunerii in functiune a marii investitii nu s-a vorbit despre faptul ca ar fi vorba despre o prima etapa a efectuarii  acestei modernizari , asa cum se prezinta in acel interviu,   investitie care la acea vreme  era prezentata drept o mare realizare? O investitie care a fost inaugurata intr-o zi de simbata, in absenta presei si daca memoria nu ma insala la punerea in functiune ar fi existat niscai hibe.  Pot sa ma intreb daca  nu cumva la acea ora poate nu erau suficienti bani pentru ca acest aparat de incarcare sa fie dimensionat cum trebuie sau poate sa iau in calcul si ceea ce mi s-a spus atunci de unele guri rele, si anume ca totul nu a fost gindit cu cap , asa cum ar fi trebuit. Aceste lucruri ca de obicei nu le veti mai citi nicaieri pentru ca asa stau lucrurile . Vreau sa spun ca nu am nimic cu domnii francezi care asigura managementul unitatii, bun sau rau asta doar angajatii o pot decide,  dar nu pot sa  nu imi aduc aminte ce comentarii au aparut pe acest blog in momentul in care am scris despre faptul  ca aparatul de incarcare ar fi trebuit dimensionat . Comentarii dragute la adresa mea, in care eram facuta securista, demolatoarea unitatii, membra a nu stiu carui grup infractional, mina in mina cu nu stiu ce directori care vreau raul unitatii . Eu inteleg ca multora le  este greu  sa inteleaga ca am vrut binele acestui combinat, care poate trebuie sa aiba dimensiuni mai reduse fata de constructia initiala dar unde investitiile care sunt facute trebuie realizate  cum trebuie ,  dar nu am putut trece cu vederea anumite lucruri indiferent cit s-au suparat unii domni din conducere pe mine . Si poate multi nu inteleg  ca pe lumea asta mai sunt persoane care scriu ceea ce gindesc si ceea ce cred, fara sa li se dea indicatii . In incheiere imi  doresc ca investitiile care vor incepe, daca vor incepe,  sa fie finalizate cu bine pentru ca nimeni nu este atit de nebun sa isi doreasca sa se intimple ceva rau deoarece consecintele ar putea fi mai vesele decit prevede normalitatea. Si  salut faptul ca se vor face ceva reparatii capitale la otelarie , si anume la unul din convertizoare, deoarece calitatea otelului este un lucru important pentru producerea unor produse de calitate , lucru pe care l-am semnalat tot acum 2 ani . Dar asta nu mai este treaba mea , pentru ca nu este lupta mea.  Pentru ca nu eu decid care va trebui sa fie soarta acestui combinat, odata un colos si acum transformat intr-o fabricuta, si asta deoarece poate asa trebuie  sau nu . Magda CONDOS- acest text este un pamflet si trebuie tratat ca atare

Leave a Reply

