Chinurile organizării unui protest. Cu şi despre Sidex


Trei sindicate din Combinat, şi anume Sindicatul Liber al Siderurgiştilor condus de  Ilinca Diaconu, Sindicatul Metalurgisul, condus de Radu Nelu şi sindicatul Sideurgistul, condus de Gheorghe Bezman, vor protesta în faţa sediului Guvernului pe data de 13  martie în faţa sedului Guvernului. Pentru a-şi exprima ” mulţumirea” faţă de liberalizarea preţului gazelor naturale, a creşterii preţului energiei electrice din cauza unor taxe înglobate în factura de energie electrică ca urmare a programului generos de certificate verzi care a făcut din România un Eldorado al Europei. Sunt ferm convinsă că se vor găsi voci care vor spune că sindicaliştii nu se vor duce de bună voie şi nesiliţi de nimeni să protesteze la BUcureşti şi să ceară celor aflaţi la putere să ia măsuri pentru ca industria să nu moară . Sincer poate fi adevărat dar   nu mă interesează atâta  timp cât creşterea acestor preţuri mă afectează şi pe mine ca simplu cetăţean mai ales când mă uit la factura de energie electrică unde văd că trebuie să plătesc o taxă pentru energia verde. În naivitatea mea, eu am crezut că industria verde va conduce la scăderea preţului energiei electrice dar acest lucru nu s-a întâmplat atâta timp cât România a fost Eldorado Europei în ceea ce priveşte facilităţile acordate celor care investeau în această industrie, şi care importau echipamente din afară iar investiţia se amortiza într-un timp record .. Aşa că din punctul meu de vedere revendicările celor trei sindicate sunt reale şi vor fi şi mai îndreptăţite dacă şin cont că de la 1 aprilie  se va scumpi iar preţul gazelor naturale şi al energiei electrice, lucru care ne va afecta pe noi toţi. Este la fel de adevărat că sindicatele  respective nu au protestat atunci când s-au închis unele capacităţi de producţie sau când  nu s-au făcut anumite investiţii ca lumea, şi nici nu pot răspunde dacă cei din Combinat vor curent mai ieftin doar ca să taie cu costuri mai mici ce mai este de tăiat. Eu susţin demersul  sindicaliştilor deoarece aceste scumpiiri mă afectează şi pe mine ca simplu cetăţean al acestei ţări. Şi poate ca să nu se întâmple aceste lucruri neplăcute poate ar fi trebuit create alternative astfel încât agenţii economici şi populaţia să poată opta pentru surse alternative  de energie şi de furnizare de gaze naturale mai ieftine. Pe care deocamdată nu le avem. Dar poate ar fi fost necesare dacă tot s-a dorit liberalizarea preţului gazelor naturale şi a energiei electrice. Dar am să trec la un episod important care nu îl veţi citi nicăieri şi în care veţi înţelege adevărata faţă a mişcării sindicale din România. Mitingul de protest ar fi trebuit organizat de liderul Cartel Alfa, Bogdan Hossu, care de ceva vreme este foarte tăcut şi foarte puţin critic legat de ceea ce se întâmplă în ţară, lucru ciudat dacă mă gândesc cât de vioi şi de critic era când la guvernare erau cei de la PDL: Ca să vedeţi cum merg treburile în România când este vorba de apărarea locurilor de muncă din industrie , am să vă relatez ceea ce mi-a povestit Ilinca Diaconu. Poate multora vi se va părea o poveste dar este o realitate tristă. ”  Autorizaţia pentru mitingul de protest trebuia obţinută de liderul Cartel Alfa , Bogdan Hossu. Am întrebat acum 2 zile  , atunci când avea loc comitetul confederal la Bucureşti , dacă s-a obţinut autorizaţia pentru miting şi ni s-a sous de către cei de la Bucureşti că primarul capitalei nu a fost de acord. I-am zis domnului Hossu că dacă nu se obţine autorizaţia ca să protestăm în faţa Guvernului noi, cei 250 de oameni de la Combinat, vom protesta în semn de nemulţumire în faţa celor de la Cartel Alfa şi le vom cere demisia. Când au auzit ce vrem să facem, domnul Hossu a vorbit cu domnul Oprescu şi ne-a transmis în 30 de minute că s-a eliberat autorizaţia pentru protest. Închipuiţi-vă ce s-ar fi întîâmplat dacă le-am fi spus membrilor noştri de sindicat că nu se mai face mitingul şi ce încredere ar mai fi avut aceştia în mişcarea sindicală şi în lideri ”, ne-a spus Ilinca Diaconu. În rest în afară de acest mic episod neplăcut, cred că treburile merg cât de cât bine la Combinat , cel puţin în anumite sectoare. Şi spun acest lucru dearece acum două săptămâni l-am văzut pe unul din liderii sindicatului Solidaritatea al Metalurgiştilor, Gabriel Vâlciu, care într-o emisiune la Express Tv , a apreciat activitatea desfăşurată de departamentul de sănătate şi securitate în muncă,  echipamentele de protecţie a muncii  care în opinia sa sunt de cea mai bună calitate . Cât despre directorul general al Combinatului, domnul Vâlciu a spus că este un om care vrea să facă treabă, precizând însă că salariile siderurgiştilor sunt totuşi mici. După ce aţi citit acest text, vă rog ca fiecare să trageţi concluziile pe care le doriţi despre lupta sindicală . Magda CONDOS_ aces text este un pamflet şi trebuie tratat ca atare

Leave a Reply

