Un tunel numit dorinţă. Şi cam atât


După ce am asistat la construirea teoretică a  aeroportului şi a podului peste Dunăre , lucruri pe care le aud mai ales în anii electorali, când promisiunile politicienilor de toate culorile nu mai pripidesc, dar care ar fi fost investiţii care ar fi făcut ca oraşul Galaţi să nu mai facă parte dintr-un pol al sărăciei în România. acum sunt foarte bucuroasă că se va face şi un tunel pe sub Dunăre. Nu vreau să comentez dorinţa primarului Stan de a face acest tunel dar nu pot să înţeleg de ce Primăria Galaţi a anunţat recent pe SEAP faptul că intenţionează să scoată la licitaţie  elaborarea studiului de fezabilitate pentru construirea tunelului fără să facă un pas important care a fost stabilit anterior în cadrul Consiliului Local, la sugestia viceprimarilor Florin Popa şi Radu Cosca, şi care a fost acceptată de city managerul Aurel Vlaicu. Şi anume  elaborarea caietului de sarcini care va stabili condiţiile şi criteriile care vor sta la baza desemnării firmei care va face studiul de fezabilitate pentru construirea tunelui, lucru absolut normal dacă ţinem cont de faptul că pentru realizarea acestui studiu de la bugetul local se vor cheltui 10 milioane de euro. Care dacă informaţiile mele sunt corecte, urmează să fie prevăzuţi în bugetul de venituri şi cheltuieli pe acest an. Faptul că nu s-a îndeplinit această condiţie obligatorie care dacă nu este realizată nu permite scoaterea la licitaţie a studiului de fezabilitate mie îmi ridică semne de întrebare legate de oportunitatea postării pe SEAP a unui anunţ în care Primăria Galaţi pur şi simplu anunţă intenţia de a realiza un studiu de fezabilitate. Aş putea să merg mai departe şi să mă întreb de ce nu s-au parcurs toate procedurile şi apoi să se posteze pe SEAP anunţul de organizare a licitaţiei pentru elaborarea studiului de fezabilitate  astfel ca firmele interesate să se poată înscrie în competiţie şi să ştie care este termenul limită până la care pot face acest lucru.  Studiu de fezabilitate pentru care se vor cheltui 10 milioane de euro şi care va arăta dacă tunelul poate fi construit sau nu. ”Pentru studiul de fezabilitate al tunelului pe care intenţionăm să îl construim la Galaţi, a fost postat pe SEAP doar anunţul de intenţie, fără caiet de sarcini sau alte cerinţe. Practic, este etapa de publicitare a obiectivului de investiţii pe care ni l-am propus”, declară purtătorul de cuvânt al Primăriei Ema Tucu.  Care ar putea fi realizat cine ştie când dacă acesta să presupunem prin absurd că va fi realizat vreodată. Una peste alta , tare mi-aş fi dorit ca în aceşti 24 de ani de când tot vorbim de construirea unui aeroport, unui pod peste Dunăre sau mai nou a unui tunel, măcar să fi fost în stare ca să construim un drum expres care să lege Galaţul de restul ţării , ceea ce ar fi permis poate unor firme să vină să investească într-un oraş muribund unde apar doar supermarketuri. În rest toate sunt vorbe dar o întrebare se poate pune şi anume cine a avut sau  are interes şi mai ales de ce ca oraşul Galaţi să nu se dezvolte economic timp de atâţia ani. Iar în încheiere, umila mea părere, care sunt sigură că nu le va place multora, este că nu se va face nici tunel dar nici pod peste Dunăre, pod pentru a cărui construcţie se luptă cei din judeţul vecin, şi anume Brăila.  Magda CONDOS_ acest text este un pamflet şi trebuie tratat  ca atare

3 thoughts on “Un tunel numit dorinţă. Şi cam atât

  1. Despre ERG TERMROM si cumnatul lui PRIMO nu scrii nimic? Se pare ca au luat cam toate lucrarile si de la Primaria Galati.Poate macar acum domnul Stan mai lasa si alte firme sa castige CORECT licitatiile.Sper sa le fie confiscata averea celor dovediti CORUPTI.

  2. Primo sunt peste tot in unitatile finantate de primarul Marius Stan,inclusiv incredintari directe cum ar fi la fantana arteziana din Gradina Publica.Au castigat initial licitatia cu jumatate din valoarea evaluata,apoi au mai primit alte miliarde prin tot felul de smecherii,aprobate de primar..Foarte curios!Cred ca e nevoie de controale serioase Apropo Primo si ERG Termrom sunt cumnati.

  3. Şi eu pe vremea când eram pilot de aeronave de vânătoare cu motoare reactive m-am întâlnit cu marţieni. Ne-am înţeles foarte bine până când ofiţerul meu navigator, ungur, fiind mai nebun aşa ca toţi ungurii, i-a împuşcat în cap.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s