Vânt de ducă. Cu şi despre Sidex


Gurile rele, pe care bineînţeles că nu le pot crede, spun că vineri la actuala făbricuţă ar fi poposit , pentru o vizită de lucru, directorul sidexDirecţiei de Resurse Umane pentru Europa al Companiei. Habar nu am dacă o fi la fel de adevărat faptul că acesta ar fi stat de dimineaţă până seara în tot felul de şedinţe unde s-ar fi făcut tot felul de prezentări. Aşa cum habar nu am, sau poate că ştiu, dacă la anul  se va trece la curăţenie în rândul personalului TESA:  Care dacă informaţiile mele sunt corecte., sunt în jur de circa 2500 de persoane, ceea ce mie sincer mi se pare cam mult, aşa cum mi se pare că mari sunt şi anumite salarii ale unor angajaţi cu studii superioare. Gurile rele spun că este posibil ca anul viitor câteva sute de angajaţi TESA să fie disponibilizaţi conform prevederilor actualului CCM; adică cu primirea anumitor sume la momentul concedierii, luarea deciziei având ca motivaţie faptul că foarte puţini angajaţi cu studii superioare au dorit în ultimii ani să se autodisponibilizeze iar o parte din ei ar fi refuzat şi alte locuri de muncă oferite în făbricuţă, deşi sincer nu îmi dau seama care ar putea fi acelea . Una peste alta , sunt de acord că în Combinat sunt cam mulţi angajaţi TESA dar sunt tare curioasă dacă reducerea personalului se va face în baza unor criterii obiective şi dacă vor rămâne cei care sunt competenţi şi care  mai ştiu ceva meserie. Sincer nu îmi poate părea rău de soarta acestor angajaţi deoarece nu îmi aduc aminte ca aceştia să fi participat la protestele care au avut loc la Combinat când puţini siderurgişti şi-au strigat nemulţumirea faţă de închiderea unor capacităţi de producţie sau faţă de reducerea de personal mascată sub forma autodisponibilizărilor de personal. Magda CONDOS_ acest text este un pamflet şi trebuie tratat ca atare

11 thoughts on “Vânt de ducă. Cu şi despre Sidex

  1. AU TRECUT 241 de ZILE CU
    AFISAREA LISTEI TRADATORILOR
    SIDERURGIEI SI CU CAPUL LOR DIN
    TOTDEAUNA – mircea scintei:
    1)Bezman
    2)Eftimie
    3)Crisan
    4)Postolache
    5)Onica
    6)Dragan
    7)Toma
    8)Macovei
    9)Harnagea
    10)Cerbu
    11)BEREgic
    12)Modiga
    13)ILINCA DIACONU
    -AU MAI RAMAS 124
    de zile pt a
    nu uita o parte din IUDELE care
    iar au
    TRADAT pe patimasii
    din AMG, girati de cei TRADATI!
    ATENTIONARE:Sta diul vorbelor
    lasa in vigoare CODUL
    PORTOCALIU PENTRU A.M.G
    Inst. de monitorizare si statistica
    a
    SOLIDARITATII atentioneaza
    salariatii din AMG despre
    posibilitatea caderilor masive de
    sectii si uzine la locul lor de
    munca .
    Toate astea pe fondul
    acumularilor
    de nepasare,tradar e,si lasitate a
    diferitelor categorii sociale din
    aceasta fabrica.

  2. Draga Magda ,sper ca totusi managementul acestui combinat sa ajunga la concluzia la care trebuia cam de mult sa ajunga ca foarte multi puturosi (a se intelege 90% din personal TESA )ar fi trebuit sa paraseasca demult acesata companie.Si aici nu ma refer ca aceasta curatenie sa o faca managementul romanesc ci cel francez sau Indian deoarece acest management ROMANESC A CAM DUS ACEST COMBINAT DE RAPA IN TOATE TIMPURILE. Spun acest lucru cu tarie si cu certitudine avand experienta unor zeci de ani in aceasta companie si stiu exact despre ce este vorba

  3. Este un lucru aproape incredibil daca nu ar fi totusi o realitate ca exista personal tesa pe anumite functii care nu au habar unde se afla amplasate aceste obiective pe platforma acestui combinat si care ar fi efectiv in mare activitatile care se desfasoara acolo.Mai mult de atat aceasta piatra de moara numita TALENT POOL HRANESTE O MARE GLOATA DE PUTUROSI INCEPAND CU ACEI ASA ZISI SEFI SEFUTI ai acestui compartiment si terminand cu persoane care ocupa cate o pozitie calduta in dferite locuri chipurile fiind alocate in diferite puncte de lucru in care ard gazul de pomana si se ocupa cu meseria pe care o cunoaste cel mai bine aaceea de frecareala in timp ce altii muncesc din greuin diferite zone firbinti ale combinatului un exemplu concret este si sotia unui contabil sef pe combinat care binenteles neavand pile a ajuns sa taie frunza la caini.De asemeni se poate vedea in organigrama acestui fost mare colos ca dupa fiecare restructurare si rearanjare a personalului s-au inventat diferite functii care sunt ocupate de pilosi si incompetenti care sunt tinuti in brate de altii si stau pe spatele celor care muncesc cu adevarat.Eu cred ca aceasta fabricuta se va elibera in primavara anuli viitor de cel putin 80% din acest balastru si mai cu seama de cei pilosi daca binenteles restructurarea o vor face partea straina.

  4. e bine ca este anuntata din timp o eventuala restructurare a puturosilor .inchipuiti-va numai ce se intampla deja,prin birouri,telefoane,trafic de influenta,,manuiri de fonduri,interventii si o fosgaiala de sobolani ca atunci cand se scufunda corabia.nu stiu cati sant dar de un lucru sant sigur.eu personal nu am nevoie de ei.si nici nu am.la revedere si n-am covinte .

  5. Cata ciuda au pe TESA, analfabetii si agramatii astia care put a ceapa si a usturoi ….si care nu stiu sa-si scrie numele corect pe declaratiile date de catre ei, atunci cand ii depisteaza ca au furat, sau ca au consumat alcool( e valabil doar pentru unii dintre lucratori, “fiecare padure are uscaciuni” doar ca eu nu-mi permit sa generalizez ) Daca erati in stare sa faceti o facultate ( nu conteaza cum) o frecati si voi prin birouri (asta ptr d-na Margareta), si nu mai erati atat de frustrati.Fiecare sa-si vada locul.Depasiti-va conditia!!!!!!!Stiti sa va plangeti in continuu ca munciti….Dar ce ar trebui sa faceti??? Cititi DEX-ul si aflati definitia muncitorului sau a lucratorului..Ce ar fi daca am fi fost toti doctori sau avocati sau ingineri?Draga coana Margareta, inainte sa iti permiti sa faci un comentariu incearca sa-ti pui neuronii la treaba!!!! Nu-ti doresc sa ajungi in TALENT POOL, am vb cu oameni care erau disperati si s-au imbolnavit ca au ajuns acolo, iar dumneata iti permiti sa ii faci puturosi.Sa-ti fie rusine…Sunt colegii nostrii chiar daca sunt ingineri sau lucratori. Nu stiu ce functie /meseria ai dar probabil muncesti de cazi pe spate…si esti foarte competenta daca toti sunt niste puturosi..

    • Dle sa dna TESA eu nu i am vazut pe domnii sau doamnele de la Tesa la poarta Combinatului cind altii protestau pt ceea ce se intimpla cu Combinatul, asa ca din punctul meu de vedere nu imi va parea rau de ei, fara suparare. Eu cred ca sunt cam multe persoane TESA care nu prea au ce cauta in combinat, si unii au fost angajati si pe vremea conducerii indiene dar si franceze, asta ca sa fiu corecta . O restructurare trebuie facuta dar nu e de competenta mea sa ma pronunt cum trebuie facuta si cine ar trebui sa plece. Nu as vrea sa imi aduc aminte de cum au fost angajati unii in ultimele luni ca TESA dar stiu ce spun. o seara buna.

  6. Daca nu e de competenta dvs, atunci de ce va dati cu parerea?Daca lucrati in combinat la Resurse umane , atunci va puteti pronunta. ..Dar nu e cazul…Cu siguranta vof fi restructurari, dar si cei care vor pleca sunt oameni, probabil cu datorii la banca, sau cu alte probleme personale.Ne trezim si ne dam cu parerea, e foarte usor sa judeci, parerea mea ca nu ar trebui , sa comentati in niciun fel atunci cand e vorba de soarta unui om, fie el si TESA, roata se poate intoarce, viata e plina de imprevizibil.O zi buna

    • Dna sau dle Tesa cu riscul de a va supara imi mentin punctul de vedere legat de faptul ca nu am vazut prea multi angajati TESa sa fi iesit in streada cind se mai inchidea cite ceva. Era previzibil ca se va ajunge si la TESA in aceste conditii dar nu eu sunt de vina ca la protreste era o mina de oameni. Eu cred ca se impune o restructurare a TESA insa nu am incrdere ca se va face ca lumea ci tare mi este ca vor fi disponibilizati oamenii cu experienta si care au salarii mari deci pt companie implica costuri. Spun acest lucru deoarece am vazut in ultimiul an ca sa zic asa angajat cineva ca personal TESA care nu ar fi trebuit sa fie angajat pe acel post si am argumentele mele. O zi buna

  7. Combinatul siderurgic sau ArcelorMittal Galaţi, aşa cum a fost denumit în anul 2006, a început în 1960 din ordinul lui Gheorghe Gheorghiu-Dej, iar în 1966 Nicolae Ceauşescu a tăiat panglica. În anii următori, până după Revoluţie, combinatul a avut o ascensiune constantă din punct de vedere economic. La un moment dat, pe platforma siderurgică lucrau aproape 40.000 de oameni, iar apogeul producţiei a fost atins în 1988, adică 8,2 milioane tone de oţel. Acum au mai rămas doar 7.000 de oameni. „Activitatea este foarte grea, un proces major de efort fizic, risc la care oamenii sunt expuşi, înseamnă o cunoaştere amănunţită a procesului tehnologic, însemnă implicare, devotament, muncă efectiv. Pentru mine combinatul înseamnă totul”, spune Radu Nelu, angajat ArcelorMittal Galaţi.

Leave a Reply

