Faţa nevăzută a unui protest.Cu şi despre Sidex


protestsidexMarii şi bravii sindicalişti de la Siderurgistul în frunte cu Gheorge Bezman au protestat saptămâna trecută  în faţa Guvernului , alături de încă câteva sute de sindicalişti din metalurgie şi petrochimie,  cerând amânarea liberalizării creşterii preţului gazelor naturale şi arătându-şi nemulţumirea şi faţă de creşterea etapizată a preţului energiei electrice.  Care ar pune pe butuci activitatea unităţilor din metalurgie şi petrochimie .Sincer am căzut pe gânduri  când am auzit că peste 100 de membri ai acestui sindicat conduşi de nişte lideri foarte luptători, care bineînţeles că nu au salarii personalizate, laptopuri şi maşină dată de conducere, totul legal bineînţeles, iau drumul Bucureştiului pentru a striga în faţa Guvernului tocmai după ce Comisia Europeană a respins cererea Executivului de amânare a liberalizării creşterii preţului gazelor naturale cu 6 luni şi nu înainte, cum ar fi fost firesc.. Şi spun asta deoarece bravii lideri ai acestui sindicat care nu mă aşteptam să protesteze când se mai demola un obiectiv sau se mai închidea o uzină , lucru care nici nu s-a întâmplat, au cam  dormit în păpuşoi când cei din conducerea Combinatului şi chiar Mittal au solicitat modificarea schemei de acordare a certificatelor verzi, lucru care s-a obţinut dar nu datorită lor. . Dar se pare  însă că apariţia unui nou sindicat în Combinat, înfiinţat de foşti lideri care au plecat de la Siderurgistul deoarece erau foarte mulţumiţi de activitatea lui Gheorghe Bezman, i-a cam băgat în priză pe aceşti bravi lideri ai marelui sindicat care s-au remarcat în ultimii ani printr-o minunată nepăsare şi când a fost vorba de închiderea UPSRS , de efectuarea cu cântec a unor investiţii sau de presiunea psihică la care sunt supuşi mulţi din siderurgişti care nu mai ştiu care va fi soarta lor. Acum am să spun că vine o notă de plată pentru tot ce s-a întâmplat în trecut şi când spun asta aş vrea să dau exemplu doar instalaţia de desprăfuire de la oţelărie, care a mers minunat încă de la inaugurare şi care binînţeles că nu e energofagă. Şi despre care au vorbit ca de obicei doar liderii unui singur sindicat care au atras atenţa că lipsa investiţiilor sau investiţiile făcute necorespunzător vor avea un preţ. Nu am să spun nici câţi salariaţi ar mai urma să aibă făbricuţa la sfârşitul anului viitor, potrivit informaţiilor mele, deoarece nu mă mai pasionează şi sincer chiar îmi pare bine pentru că fiecare îşi va merita din plin soarta dacă va fi aşa. Am să întreb doar dacă o fi adevărat că fiecare protestatar care a fost la mitingul de la Bucureşti , şi aici mă refer la membrii sindicatului  Siderurgistul, care au fost în număr de peste 100, ar fi  primit fiecare câte un milion de lei vechi. Tare mi-ar fi plăcut să fi văzut un asemenea miting la Bucureşti şi atunci când nu prea se făceau investiţii cum ar fi trebuit dar în mod sigur pentru acest lucru milioanele nu ar mai fi avut cum să vină .. În rest lozincile ” Jos Guvernul” m-au impresionat până la lacrimi sau ”Victor Ponta , o mare dezamăgire”  ca şi sicriul amplasat în faţa protestatarilor, oamenii cu glugă pe faţă  sau strigătele împotriva FMI. Am reţinut însă  declaraţia premierului Ponta făcută în cadrul şedinţei de Guvern care avea loc în timpul protestului în care acesta a zis că atât protestarii cât şi patronii ar trebui să înţeleagă că România are un preţ scăzut la gazele naturale comparativ cu alte ţări din Uniunea Europeană şi că singura soluţie pentru scăderea preţului gazelor naturale  ar fi exploatarea gazelor de şist şi nu cumpărarea gazelor naturale de la ruşi. Dacă asta va fi sau nu soluţia potrivita timpul o va dovedi . Mîine dacă am să am chef am să vă povestesc de ce de la acest protest  şi nu numai de la acesta au lipsit  cei mai importanţi  lideri ai Cartel Alfa în frunte cu Bogdan Hossu şi ce părere are despre acest lucru Ilinca Diaconu, liderul Sindicatului Liber al Siderurgiştilor de la Combinat, care a participat şi ea la protestul organizat nu de către confederaţia Cartel Alfa, aşa cum ar fi fost normal ci de un număr de 4 federaţii sindicale, printre care FSS Metarom şi Federaţia Solidaritatea CN Metal. Poate aşa vor înţelege mulţi cum stă treaba în România cu lupta sindicală a unor lideri care se credeau mari luptători deşi ei aveau cu totul alte interese. Cred că poate ar fi timpul ca Bogdan Hossu să îşi dea demisia din fruntea Cartel Alfa aşa cum a demisionat Mircea Scântei din fruntea FSS Metarom. Deoarece  cred ca cui îi pasă mai mult de buzunarul lui şi de programe europene a căror derulare ar putea nisca ceva semne de întrebare, şi spun doar atât,  ar trebui să plece şi să le lase locul altora . Magda CONDOS- acest text este un pamflet şi trebuie tratat ca atare

8 thoughts on “Faţa nevăzută a unui protest.Cu şi despre Sidex

  1. mai blogoritzo….in afara de salariu personalizat,masina,laptop nu mai ai de ce sa te legi,ai o ideeie fixa bagata cu forta asta regret al infrangerii pe plan sindical,de catre tibet,ca a mai aparut inac un sindicat nu zici nik,deh tu ai ce ai cu bezman…tare cred ca il vrei la pat……stii tu mergi pe principiull polii de sens opus se atrag,cine sa te atraga pe tine mai blogaritza batrana doar tibet in singuratatea lui …….pana acum ca nu face acum ca face…ia zi mataluta ce ar treb sa faca acest bezman ca sa iti fie pe plac …nu mar deranja daca ai zice ce zici fara nume de ridicat in slavi si de aruncat cu noroi…un jurnalist….am uitat ca nu esti ,scuze , ai incercat sa te inscrii la UZPR asa sa fii si tu jurnalista dar mie frica nu cred ca ai studiile necesare atatat timp cat scrii la o fituica care o tine mama la tara ca ei nu fol hartie igienica…taranii astia,, normal ar fi sa fol numele pe care il reprez un om..poate fi oricare om,dar tu turbata cum esti de unde sa stii deontologie…hai scrie cat vrei mai intru si eu asa ca imi esti draga nu de alta dar in afara de cobrache …care tot tu esti nimeni nu te viziteaza….hai la scris suna la tibet ce sub are ptr maine…am uitat suna si la gaiu poate se baga el la o tranta cu tine ca la ce nevasta are …………………………………………………

    • Despre dl Bezman numai de bine. Parol. Nu i asa?Eu nu am inteles de ce nu a facut un protest la Bucuresti si in alte ocazii . Nu mai trai cu impresia ca tot ce ştiu ştiu de la Tiber deşi aş pune pariu că ştii care este adevărul. cât despre noul sindicat înfiinţat am menţionat despre el în text. Şi nu numai acum. În rest să auzim numai de bine . Iar manipularea fină că cel care a semnat Gaiu ar fi un lider de sindicat din Combinat mi-a plăcut. Eşti meseriaş în arta manipulării. Eu zic să nu îţi mai pierzi vremea citind ce scriu eu pe aici, dacă tot scriu minciuni, citeşte ziarele importante unde se reflectă realitatea. O seară bună. Şi succes la îndeplinit ordinele.

      • nu am timp de ziare si doar ce citesc pe bloguRIII…ASA CA NU MAI BOTEZA ….STIU UNDE BATI DAR CREDE-MA E PURA COINCIDENTA,,,ROMEO-ROMICA ASA CUM COM3NTEAZA CINEVA…..DAR NU MA SUPAR ABIA LA PASTELE VIITOR …O SA FIE OK CU TOATE CA NU MAN carne de miel si VITA,,,nu stiu de ce …poate cineva imi va da raspunsul ca totstiu unii de cut de carton si tigani…..astept comenturi pertinente si fara trimitere la tigani,,,,,,asa
        a dupa vom vb in alti termeni domnisoara blogaritza…te asig de asta…numai de bine

  2. AU TRECUT 175 de ZILE CU
    AFISAREA LISTEI TRADATORILOR
    SIDERURGIEI SI CU CAPUL LOR DIN
    TOTDEAUNA – mircea scintei:
    1)Bezman
    2)Eftimie
    3)Crisan
    4)Postolache
    5)Onica
    6)Dragan
    7)Toma
    8)Macovei
    9)Harnagea
    10)Cerbu
    11)BEREgic
    12)Modiga
    13)ILINCA DIACONU
    -AU MAI RAMAS 190 de zile pt a
    nu uita o parte din IUDELE care
    iar au
    TRADAT pe patimasii
    din AMG, girati de cei TRADATI!
    ATENTIONARE:Sta diul vorbelor
    lasa in vigoare CODUL
    PORTOCALIU PENTRU A.M.G
    Inst. de monitorizare si statistica
    a
    SOLIDARITATII atentioneaza
    salariatii din AMG despre
    posibilitatea caderilor masive de
    sectii si uzine la locul lor de
    munca .
    Toate astea pe fondul
    acumularilor
    de nepasare,tradar e,si lasitate a
    diferitelor categorii sociale din
    aceasta fabrica.

  3. Marcelik Vechiul dicton roman,actualizat:
    Dai poporului paine,circ si zanganit de catuse…

    Nu treb sa ne bucuram de acest articol,el reprezinta picatura ratacita in desertul nedreptatilor!Iar Viata Libera chiar nu treb felicitata numai si numai prin faptul ca situatia combinatului li se datoreaza prin x articole de inducere a starii….

    ….”SOARTA COMBINATULUI E PACETLUITA,NU TREBIE SA FACI NIMIC!”

    Viata Libera-de la privatizare a fost tinta indienilor ce stiau ca ziarul cel mai important este bine sa”il sponsorizezi”ca sa iti atingi scopul.Iar lucratorii de aici f coruptibili au acceptat asta.

    Asemeni lui Viata Libera si alte ziare au fost cumparate de Mittal-vezi-Mesagerul Hunedorean,la Roman,etc.

    Marcelik Nu prea sunt la curent cu cele expuse de tine,eu am punctat doar pe articolul de mai sus,el nu mentioneaza si alte “” inclinatii “” de partinire ale ziarului,si daca se adeveresc (greu nu ? ) , “zanganitul catuselor” poate fi auzit la fel si la redactie precum si la Mittal.. numai sa fie cine sa le aplice,asta este esentialul..

    Pt ca asta e mentalitatea romanului.In traducere libera=PATRIOTISM ZERO.Aceiasi situatie si la sindicatul mereu prieten cu patronul FSS Metarom/Siderurgistul de la Galati,Hunedoara,RomanBuzau,etc!

    Pericolul mare e ca lips patrotismului sa extins la toate structurile ce ar treb sa vegheaze la prosperitatea natiunii si nu a propriilor averi!inchei spunind ca daca aceste structuri,ziare,sindicate,si meteahna ar fi fost pe vremea marilor imperii…..

    ….Imperiul Roman,Binzantin nu s-ar mai fi dezvoltat niciodata!
    acum aproximativ o oră · Îmi place

    Corect Marcelica Coment mele nu snt dojoana pt aprecierea ta,si eu apreciez art in cauza dar am vrut sa reliefez adevarata fata a ziarului care este liber doar cu numele nu si in cuget!

  4. Mai sa moara romica, ti-am zis sa nu te mai bagi cu prostiile tale in vorba mea Eo sint ba presidinte si stai dreku acolo ca te dau afara. Destul sunt eu prost si sint si tarfa la astia si ma lucreza cum vor ei da si io sunt prostalau si nu stiu sa fac nik si nici nu vreu ca e mai bini sa ai buzunaru plin chiar daca esti fetitzu lor. Asa ca noi ni facem trebile si banu merge si prostalaii asia de siderurgisti inghite tot kktu ce-l dam noi la ei.
    Si ba vam zis io cand ma ales poporu ca nu trebe sa ai facultati ca luceafaru zis si sclipicius ca sa ajungi presedinte. Trebe sa fii prost gramada si sa te lasi ars in dos si gata esti presadinte.
    Ashe ca ati rasu di mine ca am 8 clase si ca sint tantalau si tartan de la tara da vam aratat io cinei tartan.
    Hai auguri

    • in afara de a strica limba romana…vad ca nu stii nimic…..ce leg are clasele cu ……tu cate ai…si sa maoara romeo de nu asa ma cheama….dar tu in frustrarile tale mai botezat,,,,asa ca ma pot astepta si la un miel de paste de la tine nu de alta …..dar esti bazat in fundatie ca turnul de televiziune din seattle frankcurd sau cum se cheama ca la 8 clase…. habar nu am cum sa scriu nu stiu cum am fi scris bezman asta dar eu nu stiu asa ca baga comenturi si la cate clase am si la cutiile de carton in care dorm si la rasism ca deh tot ziceai o data ca sunt tigan acum vad ca mai si botezat tocmai in ideea de a ma face tigan…dar te las ptr ca imi stiu originile pe ale tale habar nu le am….eu unul sunt sigur ca sunt a 14 generatie a lui adam….nu te cunosc pe tine patrac vad ca ai venit cu cosul pe parau si tea luat un pescar de crescut…ura si la gara

Leave a Reply

