Lumini si umbre. Cu si despre Sidex


Inainte de a scrie ceea ce am de scris vreau sa le multumesc celor care m au intrebat de ce nu am mai scris  citeva zile despre Mittal pentru ca as fi patit ceva  si vreau sa le transmit inca odata ca inca pot scrie ceea ce doresc despre Combinat si despre ceea ce se intimpla acolo .Lor vreau sa le spun ceea ce mi a zis zilele trecute o persoana careia ii sunt recunoscatoare desi nu o cunosc personal si anume ca in viata nu trebuie sa faci compromisuri cu sufletul tau. Zilele urmatoare promit ca voi raspunde unui personaj care m a acuzat din nou ca as fi mina in mina cu nu stiu care directori din Combinat si cu unii care au grade si ca prin tot ceea ce scriu vreau sa distrug Combinatul. Acum eu mai astept inca o zi ca acest personaj sa prezinte planul lui maret de salvare a Combinatului pe care cica l ar fi elaborat si care ar fi trebuit sa apara in presa centrala , asa cum se lauda , dar pe care eu nu l am vazut. Dar pina cind acest miracol se va intimpla am sa imi permit sa anunt eu cutremurul care ar urma sa aiba loc la nivelul conduceriii FSS Metarom conduse de marele Mircea Scintei, iar datele care vi le voi prezenta in urmatoarele zile vor demonstra ca toate criticile pe care le am adus lui Mircea Scintei legat de modul minunat in care a condus federatia si modul in care a gestionat si anumite programe europene au fost reale , fapt pentru care in semn de apreciere domnul luceafar al metalurgiei romanesti este in mare pericol sa isi piarda scaunul de mare sef de federatie chiar peste putin timp  si nu numai el . Dar despre minunile care au avut loc la aceasta federatie, si mai ales despre minunile legate de fondurile europene, in cel mai scurt timp, ca sa afle si lumea cum se face munca sindicala chiar si cu ajutorul rubedeniilor pe banii europeni, rezultate fiind scolirea liderilor de sindicat care reusesc sa infringa la negocierea contractului colectiv de munca de bine ce pregatiti au fost dupa ce au urmarit aceste cursuri. Dar despre fata nevazuta a lucrurilor de la FSS Metarom in zilele urmatoare , Nu de alta dar mie nu imi place sa fiu facuta dusman al Combinatului si complice la nu stiu ce inginerii de unii care fac niste minuni mari cit casa. Dar sa trecem la subiectul care pe mine ma pasioneaza cel mai tare , si anume faptul că pina la alegeri soarta incheierii unui contract de energie  pentru Combinat pe termen de 2 ani este doar la nivel de dorinta si asta deoarece nimeni din guvern sau oricine altcineva nu isi poate lua angajamentul sa joace cum vor francezii , Care vor curent la un pret corect in viziunea lor dar fara sa se oblige si ei ca vor respecta niscai angajamente . În aceste conditii nici nu m ar mira ca la sfirsitul anului fluxul primar sa devina o amintire, asa cum avertizeaza Gheorghe Tiber, posibilitate care a fost infirmata de catre conducerea Combinatului cu citeva zile inainte. Dar pe linga inchiderea fluxului primar , care nu m ar mira sa devina realitate atita timp cit siderurgistii nu par deranjati de problema existenta cu energia electrica , mai exista o mare mica problema. Si anume a negocierilor noului CCM la care cel mai probabil vor participa la negocieri reprezentanţii angajaţilor, ca si anul trecut, şi asta deoarece liderii sindicatului Siderurgistul, care sunt de o mare competenta si care au fost si ei scoliti acum vreo 2 ani cu bani europeni de FSS Metaromul lui Scintei, nu au reusit sa obtina reprezentativitate la nivel de unitate pentru a negocia doar ei CCM-ul, asa cum si ar fi dorit. Deci ca si anul trecut vor fi prezenti reprezentantii desemnaţi ai salariatilor , şi anume liderii sindicatelor cum ar fi Siderurgistul sau Solidaritatea, UTSL sau Forum . Habar nu am daca toti reprezentantii oamenilor muncii vor reusi pe data de 16 noiembrie sa prezinte documentele din care sa reiasa ca pot participa la negocieri . Dar tare mi ar place ca pentru prima data in istoria acestor negocieri , care oricum in ultimii ani s-au finalizat cu zero crestere salariala, salariile siderurgistilor sa fie reduse si sa fie taiata de la portie si amaritul ala de pui pentru care siderurgistul se inghesuie la magazinul de la poarta unitatii. Am ajuns la concluzia ca oamenii sunt multumiti de cit cistiga atita timp cit nu sunt in stare sa participe la un miting unde sa isi arate nenultumirile asa ca eu cred ca mai este loc de taiat pentru ca oamenii se vede ca o duc prea bine. Asa ca eu pentru prima data nu sunt de acord cu cererea transmisa de sindicalistii de la Solidaritatea acum vreo 2 zile către conducerea Combinatului si in care se solicita sa nu se mai ia masuri care sa conduca la scaderea veniturilor oamenilor ba chiar in urma negocierilor se se acorde o majorare de salariu. Eu zic ca mai bine toata lumea sa faca o fapta buna si sa faca putina munca patriotica , taind fierul vechi rezultat din demolarea instalaţiilor si utilajelor care bineinteles ca este folosit doar la otelarie , niciun gram neluind drumul exportului , asa cum zic gurile rele. Una peste alta ziua de 16 noiembrie se anunta inceputul unor negocieri care as pune pariu ca se vor desfasura cam ca anul trecut si la care mai marii combinatului iar se vor plinge ca fabricuta a mers in pierderi deci nu se pot majora salarii . Magda CONDOS- acest text e un pamflet si trebuie tratat ca atare.

14 thoughts on “Lumini si umbre. Cu si despre Sidex

  1. Welcome back !

    Ehe,nu ai dreptate.Anul trecut s-au majorat substantial ceva lefuri,incepand cu salariul taranului analfabet cu parul cret ajuns peste noapte printr-o diversiune,lider de sindicat.

    Acelasi taran care a fentat combinatul tot timpul.Acum e boier,si-a tras masina cu sofer.

    Uita obositul de unde a plecat si cum lipsea de la serviciu cu saptamanile dupa ce-i livra maistrului sau bidoane cu vin iar in zilele cand isi facea aparitia dormea ca bolovanul in butoiul de vaselina.

    Un tantalau care a ajuns sa se joace cu vietile si viitorul atator familii.

    Ps.Stie cineva sa-mi spuna cat mai este “darul” ptr cei care nu reuseau sa treaca examenul psihologic periodic ? Gura lumii spune ca anul asta taxa a fost de 100 ron,bani incasati de un lider de sidicat care obtinea intr-o clipa parafa necesara.

    Trist !

  2. -Recunosc Magda si eu am intrat putin in panica observindu-ti lipsa pe propriul tau blog,mai ales pt ca iti cunosc indignarea pe lasitatea si lipsa reactiei siderurgistilor ramasi,am intrat la banuieli si am crezut ca este modul si dreptul tau de a reactiona fata de acestia prin a nu mai scrie nimic!Am asteptat punind frina intrebarii “ce se intimpla Magda”,nu de alta dar ar fi aparut comentarii siropoase din partea veneticilor spagari ai administratiei AMG.In schimb ma linistit un prieten cu raspunsul la intrebarea mea.
    -Asa ca nu pot sa nu iti spun : BINE AI REVENIT,vointa,putere si impartialitate maxima iti doresc in munca ta.

    • Multumesc . Eu am tinut sa raspund unor intrebari venite pe facebook din partea unor cititori fideli ai mei care m au intrebat anumite lucruri . Si care m au intrebat ce am patit de nu mai scriu nimic despre Mittal.

  3. sa stii ca mai sunt si alte persoane care te citesc dar nu s-au alarmat vazand ca n-a mai aparut niciun material sub semnatura ta crezand ca nu s-a mai intamplat nimic in combinat si nu mai ai subiecte🙂

  4. Imi pare rau ca ma repet,dar in artic “PE CINE A LUAT VALUL”,spunea i Magda de hotarirea supervizorului Samdar asupra directorului general privitor la postul sau in caz de nu se ajunge la finele anului macar la zero!Se pare ca aceste SRL+SOMAJE TEH.ce vin+alte ajustari ar fi pt salvarea postului discutat.Din pacate iar ai avut dreptate,si nu comentariile dezimformatoare ale liderilor FSS dorite drept replici articolului in cauza.

      • Mai mult decat interesant!
        Te bati cu cuvintele tale…deci sa inteleg ca daca Tiber ar avea sindicatul lui mare si frumos, combinatul nu ar mai fi pe pierdere?!? Daca Bezman si Scantei nu ar mai fi lideri, combinatul ar avea profit?!? tu stii raspunsul la intrebarile astea Magda si mai stii ca indiferent cine ar fi patronul combinatului,chiar si tu daca ai fi, nu ai da mariri de salariu pe cresterea care a fosta acum cativa ani in urma, cand lideri erau cei pe care ii simpatizai tu! Pe atunci Bezman poate era un biet muncitor asa cum spui tu, iar Scantei era un “liderash” nebagat in seama! Iti repet, demolatorii combinatului sunt cei din salariul fiecaruia in parte s-ar plati salariile la 100 (una suta) de siderurgisti!!! Ti-am dat si exemple: tizul
        meu, un nene al carui nume e C…iute, altul care e caM… mocanas, etc. Asta e realitatea. Bezman nu conduce combinatul din umbra asa cum o fac cei mentionati mai sus. Magda stie…

      • Nu stiu cine sunt cei al caror nume incep cu C sau M si care au salarii de nu stiu cit. Ma credeti bine nu ma crdeti iar e bine. Poate ii cunosc dar nu mi dau seama la cine va referiti. Nu stiu cine erau liderii pe care ii simpatizam eu acum citiva ani dar vreau sa spun ca eu ii consider vinovati pe angajatii Combinatului pt ca le place sa fie sclavi, si asta si pe vremea cind cica economia duduia si Sidexul obtinea profit dar nu s au acordat majorari salariale . Si as dori sa imi explicati termenul de demolator al Combinatului daca se poate ca sa stiu si eu ce am facut ca nu ma prind desi ma tot chinui. O seara buna

  5. Hmmm “Magda stie…. !”Unde am mai vazut eu asta?!
    Aaaaa da!Era unul pitonul ,unul de prin uk!Numai ca dupa ce scria “Magda stie”,mai scria si ceva uraturi xxx,amintiri din propria sa copilarie.Ce mica e jungla!Magda tipul asta este dus cu pluta rau,lasa-l rogute in pace nu-l stirni ca-i plin de rau.Pseudonimul ales chiar nu iti spune nimic!Daca ii spun ca nu era necesar ca TIBER sa fie presedintele SOLIDARITATII oricine cu suflet curat,si care sa nu faca jocurile administratiei mai ales la negocieri,iar ori de cite ori era necesar antrena multimea la proteste,la prima tentativa de inchidere a unei sectioare aduna multimea la proteste( de durata dupa caz),azi noiembrie 2012 fabrica era combinat siderurgic si avea adevaratul flux primar integrat la cald neatins.Pai la Florance,in Belgia,oriunde in alta parte (desi alea nu au avut talia Sidexului) daca alde Scintei ,Bezmanei existau,si nu oameni gen TIBER aia mai existau!!!Abia,abia sau inchis 2 furnale adica Mittal i-a lasat fara pedichiura,pe cind la miorita ia amputat picioarele,miinile si aproape toate organele.Oriunde in alta parte nu a existat batjocora asta,si pt ca a existat la Sidex s-a creeat pilda pt acestia dind astfel posibilitatea sa li se spuna “na va inchidem si voua un furnal(cine stie ce panarama era acel furnal,sau ce troc exista!)ca uite la GALATI am demolat aproape tot”.Si uite asa din cauza noastra sa creat un precedent si pt restul din Europa,si te mai intrebi de ce sughita romanii la colt de strada asa din senin!Asa ca mai taci dracului din taste dementule ce ti-ai ales singur si nesilit de taicatu numele dizgratios drept -BORSH!!!Sa nu imi spui ca il ai din tata in fiu,si chiar penalul ala esti ca nu te cred!Pitonul stie..!

  6. Demolatori, in cazul de fata, = oameni care distrug combinatul din interior sau care participa la distrugerea lui prin parghiile pe care le au la indemana! (nu oricine poate face asta )
    In ce priveste lacunele de memorie pe care le ai, ia arhiva monitorului de acum cativa ani in urma. Lucrurile aveau culoarea roz atunci, desi oamenii atunci au pierdut ceia ce acum le ceri tu liderilor actuali sa recupereze.Stim cu totii ca e imposibil! Daca mai sunt oameni care sustin contrariul, acestia ar trebui de maine sa treaca pe la psiholog…asa, pentru inceput. La revedere.

Leave a Reply

